اخبار

1393-02-19 02:24
جودو بین المللی باکو/ برنامه کامل مبارزات جودوکاران ایرانی

رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ باکو تا ساعاتی دیگر با حضور جودوکارانی از 41 کشور جهان در مرکز المپیک این شهر آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش ، برای حضور در این مسابقات 247 جودوکار خود را به باکو رسانده اند که از این تعداد 157 جودوکار در بخش مردان و 90 جودوکار در بخش بانون به رقابت خواهند پرداخت.

امروز جمعه در اولین روز این مسابقات جودوکاران دو وزن 60- و 66- کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت که بهزاد محرمی در وزن 66- کیلوگرم تنها نماینده ایران است که به روی تاتامی می رود. در این وزن 22 جودکار شب گذشته از باسکول وزنکشی بالا رفتند که که بهزاد محرمی دور نخست باید با "نیازمورات شاهمرادوف" از ترکمنستان پیکار کند. وی در صورت پیروزی به دیدار "یلداس زوحماکانوف" از قزاقستان خواهد رفت.

اما فردا شنبه تیم ایران دو نماینده در وزن 73- کیلوگرم دارد. در این وزن 29 جودوکار حضور دارند که امید تیزتک دور نخست باید با "حسن ونلی اغلو" از ترکیه مبارزه کند.تیزتک که اولین میدان بین المللی خود را تجربه می کند در صورت پیروزی دور دوم برنده مبارزه فرانسه و جمهوری چک را پیش رو خواهد داشت. در همین وزن سعید ملایی دور نخست "هو نیسیتا" از چین را پیش رو دارد و در صورت برتری باید با برنده روسیه و مغولستان پیکار کند.

یکشنبه در روز پایانی این مسابقات هم تیم ملی ایران دو نماینده دارد. جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم در میان 14 جودوکار دور نخست "کوزی بایف عادلیخان" از قزاقستان را پیش رو دارد . در صورت برتری باید با برنده مبارزه سوئیس  و مغولستان پیکار کند. نماینده مغولستان "نادین توشین بایار" می باشد. این جودوکار 29 ساله مغولها 14 مدال بین المللی از جمله طلا و نقره المپیک در سالهای 2008 و 2012 را در کارنامه خود دارد.

در وزن 100+ کیلوگرم جعفر پهلوانی دور نخست  باید با "رنات سعیداوف" از روسیه مبارزه کند. وی در صورت برتری برنده مبارزه آذربایجان و گرجستان را پیش رو دارد. در این وزن 15 جودوکار ثبت نام کرده اند. 

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی