اخبار استان ها  - استان مازندران

1393-12-07 12:27
نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور در مازندران آغاز شد

نخستین المپیاد کارگران کشور با نماد شمشاد خزری در مازندران آغاز به کار کرد.

بنا به گزارش علیرضا مرزبان دبیر هیات جودو مازندران: نخستین المپیاد کارگران کشور با نماد شمشاد خزری با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجید حسین زادگان رییس فدراسیون کارگری کشور و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن سید رسول حسینی ساری آغاز به کار کرد.

اجرای برنامه متنوع ورزش نمایشی ژیمناستیک و کوه‌نوردی و حمل مشعل با اسب از جمله ویژه برنامه‌های آیین افتتاحیه این المپیاد ورزشی بود. مشعل نخستین دوره المپیاد کارگری کشور که از هفته گذشته از شلمچه به شرق مازندران رسیده بود با حرکت از شهرستان‌های شرق و غرب مازندران ظهر امروز به ساری رسید.

المپیاد ورزشی کارگری کشور، هفتم تا نهم اسفندماه امسال با شرکت یک‌هزار و 990 ورزشکار از 31 استان کشور، یک‌ هزار و 655 ورزشکار مرد و 335 ورزشکار زن در 23 رشته ورزشی در ۱۲ شهرستان به رقابت می‌پردازند.

مسابقات آقایان در 21 رشته در 10 شهرستان مختلف استان مازندران و مسابقات بانوان هم در پنج رشته به میزبانی شهرستان های محمودآباد و فریدونکنار برگزار می‌شود.

دو و میدانی، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال ساحلی، فوتبال، جودو، دوچرخه‌سواری، فوتسال، هندبال، والیبال سالنی، وزنه‌برداری، بدن‌سازی، شطرنج، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، شنا، اسکواش، کوهنوردی، ژیمناستیک، بدمینتون و آمادگی جسمانی رشته‌های این دوره از مسابقات و شهرهای ساری، نوشهر، چالوس، بابل، نور، قائم‌شهر، بابلسر، جویبار، آمل، تنکابن، نکا، میان‌دورود، محمودآباد و فریدونکنار میزبان رشته‌های مختلف هستند.

رونمایی از تمبر این رقابت ها ، رژه تیم های شرکت کننده و سخنرانی وزرای شرکت کننده ، بخشی از برنامه های مراسم افتتاحیه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور بود.

 سوگندنامه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور قرائت شد

 سوگندنامه ورزشکاران شرکت کننده در اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور قرائت شد . یک ورزشکار زن و یک ورزشکار مرد به نمایندگی از بیش از 2 هزار ورزشکار شرکت کننده در این رقابت های ورزشی ، این سوگندنامه را قرائت کردند . پس از قرائت این متن ، ورزشکاران تیم های شرکت کننده از مقابل جایگاه رژه رفتند .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ورزش و جوانان از میهمانان ویژه این مراسم هستند که تا دقایقی دیگر برای میهمانان سخنرانی خواهند کرد.

 توسط عسگری محمدیان و بهداد سلیمی مشعل المپیاد روشن شد

 مشعل اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور توسط عسگری محمدیان و بهداد سلیمی در سالن ورزشی سید رسول حسینی ساری روشن شد.

این ورزشکاران برجسته و نامدار ورزش ایران، مشعل این مسابقات را میان ورزشکاران کارگر حاضر در سالن به حرکت درآوردند.

 وزیر ورزش و جوانان در افتتاحیه مسابقات المپیاد کارگری تاکید کرد؛گسترش توسعه ورزش های همگانی در میان اقشار جامعه  محمود گودرزی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور در ساری اظهار کرد: ورزش کارگری کشور دارای ظرفیت و توانمندی های فراوانی است که اگر توجه بیشتری به این بخش انجام شود، روحیه نشاط و شادابی نیز در کارگران رونق خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برگزاری مطلوب اولین المپیاد ورزش کارگران کشور، بهره وری کارگران را افزایش داده و به بهبود محیط کسب و کار خواهد انجامید.

وی بیان کرد: اگر چه متولی اصلی برگزاری این المپیاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما وزارت ورزش و جوانان تا حد توان از گسترش و بهبود این مسابقات حمایت می کند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین بر لزوم توجه بیشتر به ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: توسعه ورزش های همگانی، یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است که باید بکوشیم این ورزشها را در میان همه اقشار جامعه گسترش دهیم.

گودرزی به ظرفیت های فراوان ورزش مازندران اشاره کرد و گفت: این استان با بهره مندی از ورزشکاران مدل آور در رشته های گوناگون ورزشی، یکی از قطب های بی بدیل و انکار نشدنی کشور محسوب می شود.

وی به برگزاری اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور اشاره کرد و گفت: انتظار می رود این رقابت ها در دوره های گذشته با کیفیت مطلوب تری برگزار شده تا بتواند تاثیر بیشتری در ورزش کشور داشته باشد

 

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی