اخبار

1393-03-10 04:41
گامهای پیاپی برای آموزش تکنیک تا رسیدن به مرحله مهارت در جودو

استاد رضا مدنی ، رئیس کمیته مربیان فدراسیون جودو ، طی مقاله به این سوال پاسخ داده است که چرا جودوکاران بعد از آموزش یک تکنیک، قادر به انجام آن در رقابتها نیستند.

 

 

سوال:

جودوکاران وقتی یک تکنیک را یاد می گیرند چرا قادر به انجام آن در رقابتها نیستند؟

 

جواب:

این فاصله باید از طریق متدهای آموزشی خاص و به شکل تدریجی در مراحل زیر دنبال شود:

 

مرحله اول: یادگیری تکنیکی شامل کوزوشی، تائی ساباکی ، تسوکوری، کاکه و شکل قرار گرفتن بدن (شی زن تائی) به صورت انفرادی و شکل حرکتی آن تکنیک.

 

مرحله دوم: اوچی کومی انفرادی (تاندوکورنشو) یا اوچی کومی سایه - ریتم دادن به حرکت و سرعت دادن به آن ، سپس در حرکت انجام دادن این تمرین که برای اصلاح حرکات پا و حرکات سریع بدن بسیار مؤثر است.

 

مرحله سوم: یاکوسو رنشو - انجام دادن حرکات با یار تمرینی یا سوتائی رنشو، تمرین کنترل شده در حالت ثابت و متحرک با مقاومت تدریجی و حرکات قرار دادی و از پیش تعیین شده ، راهی مؤثر برای افزایش ریتم در وضعیت حرکت.

 

مرحله چهارم: ناگه کومی – تمرین پرتاب کردن با یک یا چند یار تمرینی (اوکه) و افزایش تدریجی سرعت

 

مرحله پنجم: یاکسو کورندوری – بدون تعیین تکنیک از قبل   ، شامل سه مرحله   : 1- با مقاومت کم 2- با مقاومت متوسط 3- مقاومت کامل حداکثر 95 درصد

 

مرحله ششم : کاربرد مهارت به دست آمده در مسابقه – شی آئی

نظرات

  • حسین حیدری 1393-03-16 09:48
    سلام باعث افتخاراست که نصایح استاد مدنی واستاد کیهان را آویزه گوش کنیم اما قبول کنیم که ورزشی مثل جودو و کشتی مانند باطلاقند که هرچه درآن پیش بروی می بینی که هنوز بجایی نرسیده و هرچه میدانی اندکی بیش نیست و هرروز به دیواری تازه می خوری از شانس ما ورزشی انتخاب کردیم که مانند چهاردیواری روبه آسمان است . اما یک سوال دارم یک تکنیک به طور معمول چند پرتاب دارد عزیزانی که نوشته مرا خواندند به این ایمل برایم بفرستند h_h201386@yahoo.co m یا با تلفن 09132833901برایم اسمس کنند
  • Sayyediسیدی 1393-03-11 06:27
    از استاد مدنی و شما تشکر می کنم.
ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی