اخبار

1393-03-21 07:05
تفاوت های رندوری و شیائی

استاد رضا مدنی، رئیس کمیته مربیان فدراسیون جودو ، در تازه ترین مطلب آموزشی خود به تفاوت های رندوری و شیائی اشاره کرده است.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش و به نقل از استاد رضا مدنی؛ رندوری و شیائی ، بایکدیگر متفاوت هستند، در ژاپن روش های متنوعی برای تمرین وجود دارد.

 

قهرمان بزرگ بعد از مربی ، موفقیت خود را مدیون حریفان تمرینی خود می دانند، بنابراین یک سری مسائل تکنیکی و اخلاقی را بایستی در هنگام تمرین با آنان رعایت نمایند و این مسئله تفاوت های تمرینی را مشخص تر می سازد.

 

1-      هیکیتا ته کی کو- زمانی استفاده می شود که حریف از ما ضعیف تر است، اعمال بیشینه قدرت با این نوع حریفان لزومی ندارد، شاید باعث تحقیر آنان شود، چقدر خوب است اگر به او اجازه قدرت نمایی بدهیم و اگر احساس کردیم تکنیکی را با رعایت کلیه اصول آن به صورت زیبایی اجرا کرده ، ما هم با افت زیبایی پاسخگوی وی باشیم.

 

2-      کاگاری کی کو- زمانی استفاده می شود که حریف تمرینی از ما قوی تر است، در این مرحله یادمان باشد که ما با نام حریفان تمرین نمی کنیم. شجاعت و ریسک پذیری یکی از مشخصه های این شکل از تمرینات است.

 

3-      یاکسو کو کی کو- ترتیب این تمرینات از پیش داده شده است، یا تکنیکها مشخص شده و یا میزان مقاومت تعیین گردیده است که می توان تمرین با مقاومت کم، تمرین با مقاومت متوسط و تمرین با مقاومت کامل که حداکثر آن 90 تا 95 درصد است را نام برد ، در این نوع تمرینات هدف کسب مهارت است.

 

4- گوکاکو کی کو- زمانی به کار می رود که قدرت حریف با ما برابری می کند که در این نوع تمرین هرگونه تلاش شرافتمندانه برای کسب امتیاز مجاز بوده ولی در نهایت شدت آن نسبت به شی آئی درصدی کمتر است.

نظرات

  • رضا اسماعيلى 1393-03-25 18:15
    بسيار عالى مثل هميشه
  • یوسف طاهری 1393-03-22 03:46
    با تشکر از استاد گرامی جناب آقای مدنی
ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی