اخبار

1393-04-11 13:47
وقت موفقیت جودوکاران رسیده است

تیم ملی جودو در حالی امروز(چهارشنبه) به رقابتهای جایزه بزرگ مغولستان رفت که فشار زیادی روی نتیجه گیری جودوکاران وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش ، خبرگزاری ایسنا به بهانه اعزام تیم ملی به مسابقات جایزه بزرگ مغولستان با انتشار مطلبی به آخرین وضعیت تیم اعزامی پرداخت.  

ایسنا گزارش داد: رقابتهای جایزه بزرگ از جمله تورنمنت های معتبر جودوی جهان است که همه ساله با حضور برخی از بهترین ها برگزار می شود و امتیاز بالایی هم در رنکینگ جهانی و کسب سهمیه المپیک دارد که این میدان محلی برای محک زدن معیار واقعی جودوکاران ایران است.

 

تیم ملی جودو مدتهاست برنامه های آماده سازی خود را برای حضوری موفق در بازیهای آسیایی آغاز کرده و شرکت در مسابقات مغولستان را به عنوان یکی از برنامه های تدارکاتی خود مدنظر دارد.

 

در سالهای نه چندان دور به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه برنامه های تیم ملی یکی پس از دیگری لغو می شد که این مساله تاثیر زیادی در نتیجه نگرفتن جودوکاران داشت اما این روزها با تلاشهای مسئولان فدراسیون و حمایتهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شاهد اجرای یک برنامه منظم و هدفمند هستیم، برنامه هایی که از دیماه 92 آغاز شده و جودوکاران ضمن پشت سرگذاشتن 9 مرحله اردوی داخلی، سه اردوی مشترک در کشورهای گرجستان، ترکیه و بلاروس را پشت سر گذاشته اند.

 

جودوکاران ایران در این شرایط که خیلی از رشته ها به خاطر مشکلات مالی هیچ اعزامی ندارند علاوه بر این اردوها در رقابتهای بین المللی گرجستان، سامسون ترکیه و باکو نیز شرکت کردند. البته در برخی از آنها موفق به کسب مدال شدند و در برخی دیگر ناامید کننده ظاهر شدند.

 

با بررسی این شرایط و برنامه هایی که برای جودوکاران در نظر گرفته شده باید گفت که حالا زمان آن رسیده که ملی پوشان جودو آموخته ها و تجربیات خود از این اردوهای داخلی و خارجی را روی تاتامی مغولستان به نمایش بگذارند.

 

سعید مولایی ، امیرقاسمی نژاد ، جواد محجوب و جعفر پهلوانی جودوکارانی هستند که به نظر می رسد برای موفقیت در اینچئون بیش از سایر جودوکاران مورد نظر فدراسیون نشین ها هستند و باید هر چه در توان دارند در مغولستان به نمایش بگذارند تا امیدواریها را در جودو بالا ببرند. در واقع خواسته های جودوکاران اجرا شده و نوبت آنهاست که ثابت کنند جودوی ایران می‌تواند خط بطلانی بر تمام پیش داوریها داشته باشد و در اینچئون مدال آور باشند.

 

نکته مهم این است که با پشت سر گذاشتن این برنامه تمرینی، بعد از مسابقات مغولستان می‌توان ارزیابی خوبی از عملکرد ملی‌پوشان داشت. ملی‌پوشانی که به گفته کادر فنی در اردوهای مشترک تمرینات خوبی را با بهترین های جهان داشته اند حالا باید از آن خودباوری که مربیان از آن سخن می گویند به بهترین شکل استفاده کنند. جودوکاران ایران باید این باور را کنار بزنند که ملی پوشان ایران در تمرین عالی هستند و در مسابقات آنقدر ضعیف ظاهر می شوند که همه از آنها قطع امید می کنند.

 

امیرقاسمی نژاد و جواد محجوب به عنوان با تجربه های تیم ملی باید بیش از نفرات دیگر برای رسیدن به مدال تلاش کنند. این دو سالهاست که در تیم ملی حضور دارند و با شناخت خوبی که از رقبای نام آشنای خود دارند بهترین میدان را برای کسب مدال و بالابردن شانس المپیکی شدن خود پیش رو دارند. قاسمی نژاد روند ثابتی را طی کرده اما برای رسیدن به مدال بازیهای آسیایی باید جواب این همه اعتماد را بدهد و سرانجام ثابت کند که جودوکاری مدال آور است.

 

نگرانی اصلی جودوی ایران فراز و فرودهای جواد محجوب است. جوانی که با فیزبک بدنی مناسب، تکنیک و قدرت بدنی بالا توان رسیدن به هر نتیجه ای را دارد. ولی مشخص نیست که چرا این جوان خراسانی در یک میدان آن چنان ظاهر می شود که با شکست همه رقبای ریز و درشت قهرمان می شود و در میدانی دیگر همان دور اول به حریفی گمنام نتیجه را واگذار می کند. محجوب باید بداند که از دست دادن بازیهای آسیایی آینده ورزشی او را تحت شعاع قرار می دهد و با درخشش در این میدان نه تنها در ورزش ایران نام خود را برای همیشه ثبت خواهد کرد، بلکه می تواند به کسب مدال المپیک که آرزوی تاریخی جودوی ایران است، امیدوار شود.

 

باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون با این شرایط چه خواهند کرد تا در بازیهای آسیایی مدال آور باشند و جودوی ایران را از این حالت سکون خارج کنند.

 

 

نظرات

  • پویا 1393-04-12 12:32
    جودوی ایران یه آه و ناله جودوکاران مورد ستم واقع شده را بهمراه دارد و از طرفی باید یه سری به اخلاق و منیات اعضای هیات رییسه جودو زد که آیا اخلاق انان با اخلاق بزرگ مرد تاریخ پهلوانی و قدرت حضرت علی مرتضی (ع)صاحب کرسی عدالت و قضاوت وپهلوانی برابری دارد .بهتر نیست با پهلولنان نام آور سابق و اکنون بطور خصوصی صحبت شود که چه چیزی باعث این افت شدید شده است .شما صحبت کنید .مطالب جالب یبدست خواهید آورد .
ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی