اخبار استان ها  - استان هرمزگان

1396-10-05 10:33

جودوی بانوان با وجود افتخارآفرینی های بسیاری که برای ورزش استان داشته، از ابتدایی ترین امکانات نظیر باشگاه اختصاصی محروم است، در همین حال حمایت کنندگان مالی نیز به این بانوان روی خوش نشان نمی دهند.

 

 

مشکلات ابتدایی باشگاه های حرفه ای

فاطمه محمدی، قهرمان رده سنی جوانان این مسابقات با اشاره به نحوه آشنایی با ورزش جودو، اظهار کرد: چهار سال پیش توسط یکی از دوستان جودوکار که در خارج از استان سکونت داشت با این رشته آشنا و به آن علاقه مند شدم، اما هیچ باشگاهی در رشته جودو برای بانوان در استان وجود نداشت.

قهرمان جودو  جوانان، ادامه داد: در این مدت در ورزش های رزمی دیگری فعالیت می کردم و  به صورت اتفاقی متوجه آغاز فعالیت باشگاهی در زمینه جودو شدم و توانستم در رشته مورد علاقه ام فعالیت کنم.

محمدی با تاکید بر جذابیت های ورزش جودو، تصریح کرد: در هیچ زمینه ای بدون تلاش موفقیتی کسب نمی شود و این اصلی ترین شعار ورزش های رزمی خصوصا جودو است، در این رشته ها با پشتکار جدی می توان در زمان کوتاهی در سطح بالایی ظاهر شد.

وی با بیان اینکه حمایت های کافی از این ورزش به عمل نمی آید، گفت: در زمینه ورزشی چون جودو بانوان که به تازگی در استان هرمزگان شروع به کار کرده است کاستی های بسیاری احساس می شود که اکثر آن ها با اندکی توجه قابل حل است،  برای مثال وجود یک آبسرد کن در باشگاه خواسته نامعقولی یا سنگینی نیست.

قهرمان جودو رده جوانان با اشاره به دیگر کمبودها، خاطرنشان کرد: جودو در هرمزگان بعد از دو سال فعالیت تنها ۴۰ کارآموز دارد که این نشانگر عدم اطلاع بانوان از وجود این رشته در استان است و باید برای معرفی این ورزش تلاش بیشتری کرد همچنین سالن کوچک باشگاه برای مسابقات مناسب نیست و دیگر مشکل ما تداخل زمان بندی باشگاه جودو با ساعات رشته های قبل و بعد است که تمرین مفید ما را کاهش می دهد.

ساخت خانه جودو اساسی ترین نیاز این رشته است

زهرا حسنی، مربی جودو بانوان استان با اشاره به شروع فعالیت ورزشی خود به عنوان مربی، اظهار کرد: در ابتدا در رشته تکواندو فعالیت می کردم و در ادامه متوجه نبود رشته جودو در هرمزگان و نیاز جامعه ورزشی به وجود مربی این رشته شدم و به توصیه آقای کشاورز رئیس هیئت جودو دوره های مربیگری جودو را گذراندم.

مربی جودو بانوان با تاکید نوپایی ورزش جودوی بانوان در استان، تصریح کرد: با وجود سابقه اندک این رشته تا کنون موفقیت های بسیاری در مسابقات مختلف کسب کرده ایم برای مثال سال گذشته در مسابقات کشوری بسیج توانستیم مقام نخست و لقب فنی ترین جودوکار را نصیب خود کنیم.

حسنی افزود: در مسابقات کشوری فدراسیون جودو موفق به دریافت مقام برنز شدیم و در مسابقه ای که اخیرا در هرمزگان برگزار شد تنها ۱۸ مدال توسط باشگاه انصار المهدی (عج) که میزبان این مسابقات نیز بود، کسب شد.

وی با بیان نقش سازنده ورزش بر روحیه بانوان، گفت: ورزش سلامتی، بهداشت و روحیه قوی را به ارمغان می آورد و وجود هر یک از این صفات در یک بانوی ورزشکار تمام جنبه های زندگی او را در بر میگیرد و موجب موفقیت آن ها در دیگر زمینه ها خصوصا در نقش مادرانه اشان می شود.

مربی جودو بانوان با اشاره به نگاه های متفاوتی که به ورزش مردان و زنان وجود دارد، اظهار کرد: آقایان بیش از بانوان از توجه حمایت کننده های مالی برخوردارند و حضور اسپانسرها در کنار ورزش بانوان حس نمی شود و تنها حامی ما ریاست هیئت جودو است که ایشان نیز در مباحث مالی با محدودیت رو به رو هستند.

حسنی با تاکید بر شکل گیری باشگاه جودو در شهرستان ها، تصریح کرد: با وجود محدودیت هایی که در بسیاری از زمینه ها داریم اقدام به پرورش مربیان جودو برای شهرستان های کرده ایم و هم اکنون باشگاه جودو شهرستان بستک مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه تنها سه باشگاه در رشته جودو فعال هستند، خاطرنشان کرد: اکنون وجود خانه جودو از اساسی ترین نیازهای ما تلقی میشود و اگر این وعده مسئولان عملی شود بسیاری از مشکلات ما در زمینه میزبانی مسابقات برطرف خواهد شد.

بی توجهی حامیان مالی نسبت به ورزش بانوان

مظفر خادمی نسب، معاون ورزشی اداره ورزش و جوان استان با اشاره به تاثیر فعالیت های ورزشی بانوان، اظهار کرد: فعالیت بانوان علاوه بر رشد فرهنگی و روحی خود و خانواده هایشان باعث پویایی و نشاط جامعه نیز می شود.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوان استان با تاکید بر اقدامات سازمان برای ورزش بانوان، تصریح کرد: برای افزایش سطح کیفی ورزش بانوان در تمام هیئت های ورزشی نایب رئیس بانوان انتخاب کرده ایم و مجموعه های ورزشی را از ابتدای ساعت کار تا هفت بعد از ظهر در اختیار بانوان قرار داده ایم.

خادمی نسب با بیان اینکه ورزش بانوان باید  سهم برابری با ورزش مردان داشته باشد، گفت: بانوان هرمزگانی در رشته های مختلفی نظیر قایقرانی، اسکیت توانسته اند مقام هایی در آسیایی کسب کنند و باید برای سپاس از تلاش هایشان بیش از این به اوضاع و نیازهایشان رسیدگی شود.

وی افزود: حمایت کننده های مالی به سمت تیم هایی می روند که در رسانه ها دیده می شودند و به علت عدم پوشش دهی موفقیت های بانوان تیم ها و رشته های اندکی حمایت کننده مالی دارند.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوان استان با اشاره به اینکه طرح ساخت خانه جودو مصوب شده، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل خانه جودو با استاندار مذاکره داشته ایم و ایشان نیز قول همکاری با سازمان ورزش را داده اند بنا بر این با دریافت اعتبارات، پروژه خانه جودو را شروع می کنیم.

 

انتهای پیام/

نظرات

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید!

ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی