اخبار

1393-04-23 05:28
تمرینات افزایش قدرت در سنین کودکی (قسمت اول)

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، استاد رضا مدنی از این هفته قرار است مقاله ای را با عنوان تمرینات افزایش قدرت در سنین کودکی به صورت سریالی ارائه دهد که قسمت اول آن را در ذیل می خوانید

 

مقدمه

 

شرکت در فعالیت های بدنی و ورزشی و مطابق با اصول ناشناخته شده علمی می تواند استعدادهای کودکان را در زمینه های مختلف رشد و شکوفا نماید و مربیان دیگر فعالیتهای بدنی و ورزشی در قالب بازیهای مختلف که در دوران کودکی انجام می شود فرصت های فراوانی را برای رشد و پرورش ساختمانی فیزیولوژیکی و روانی فراهم می نماید را هیچ پدیده آموزشی دیگری قادر به چنین تاثیری نیست از جنبه های ساختاری و فیزیولوژیکی ورزش و فعالیت های بدنی موجب رشد و استحکام عضلات ، استخوانها و به طور کلی ارگانها و اندام های مختلف بدن می شود و در حین ارتباط رشد سیستم های گردش خون، قلب ، تنفس، گوارش، غدد درون ریز و همچنین سیستم عصبی را تسهیل کرده و روز به روز در بهبود عملکرد آنها تاثیر مثبت می گذارد به این ترتیب کودکان را قادر می سازد تا با کسب نیروهای عضلانی، اسکلتی و عصبی لازم کنترل بر حرکات خود را افزایش دهند و کارهای روزمره را با صرف انرژی کمتری انجام دهند.

 

ورزش و فعالیتهای بدنی در قالب بازیهای مختلف همچنین از نظر روانی موجب افزایش انگیزه زندگی ، بیان و کنترل احساسات ، ایجاد همبستگی و روحیه تعاون ، افزایش اعتماد به نفس و خود پنداری، رشد تفکر اخلاق، رشد شادی و نشاط و در نهایت رشد شخصیت فرد در جامعه گردد.

 

ورزش و فعالیت های بدنی با افراد در درک مسئولیت های اجتماعی و احترام به حقوق دیگران در قوانین و بالاخره یک زندگی توام با سلامت جسم و روان کمک شایانی نماید.

 

تعریف مربی

مربیگری از دیدگاه مارتنز ، چیزی جز تلفیق و ترکیب مهارت های پیچیده و کسب شده با هم نیست. مربیان ، مربی زاده نمی شوند بلکه پرورش میابند ، پیچ و خم زندگی و میدان های رقابت آنان را می پروراند.

تنها با تلاش پیگیر می توان مهارتهای مربوط به مربیگری را کسب نمود یکی از مهارتهای مربوط به مربیگری توانایی برقراری ارتباط تاثیربخش با شاگردان است ، این هنر (مهارت) متمایز کننده مربیان بزرگ از دیگران است و اوج آن در برقراری ارتباط با کودکان نمودار می شود .

دکتر شعاری نژاد در کتاب مبانی روانشناختی تربیت درباره ارتباط ، دیدگاه جالبی دارد و می گوید:

اگر در تعریف زندگی زیاد سخت گیر نباشیم می توانیم آن را برقراری رابطه تعریف کنیم همه موجودات زنده به برقراری رابطه نیاز حیاتی دارند و ضرورت برقراری رابطه برای انسان از بدیهیات است کودک از اطرافیان و مربیان یاد می گیرد چگونه برای برقراری بقا و ادامه حیات خویش ناگزیر است با محیط خود و در فضای ورزش با مربی خود رابطه سالم داشته باشد و از آنجایی که یکی از رهوز مربیگری موفقیت آمیز هدایت تمرینات در برقراری رابطه با ورزشکار است این ارتباط می تواند دوطرفه باشد تاسختی های تمرین تکنیک ها و بدنسازی و ارزشیابی را برای ورزشکاران لذت بخش و مطلوب نماید.

 

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی