اخبار

1393-04-30 03:53
 تمرینات افزایش قدرت در سنین کودکی (قسمت دوم)

استاد رضا مدنی دومین قسمت مقاله تمرینات افزایش قدرت در سنین کودکی را ارائه داد که در ذیل می خوانید:

 

 تأثیر تدوین اهداف در عملکرد ورزش

 

ورزشکاران نوجوان بایستی آموزش ببینند در راهی که انتخاب کرده اند بایستی دارای اهدافی باشند آنگاه به کمک مربی تصمیم بگیرند آن اهداف چه می تواند باشد سپس به آن تمرکز نموده و خود را ملزم به رسیدن به آن اهداف بدانند.

 

ورزشکاران نوجوان که دارای هدف باشند دارای اضطراب کمتر ، تمرکز بیشتر و در نتیجه دارای عملکرد بهتری نسبت به دیگران خواهند بود.

در تدوین هدف مربی بایستی با نوجوانان همفکری و تعامل داشته و او را در تشخیص این اهداف کمک نماید. در تدوین هدف (هدف چینی) نوجوان به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت توجه نموده و بین آنها تمایز قائل خواهد شد.

 

1-   هدف بلند مدت:

حد نهایی هرچیزی است و بنابراین دارای جریانی ادامه دار خواهد بود. در این گزینه مربی با علم و تجربه خود و نوجوان با تداوم و سخت کوشی خود و خانواده با ایجاد شرایط مناسب و استفاده از اهرم های گزینشی نوجوان را تا رسیدن به هدف همیاری خواهند کرد.

 

2-   هدف کوتاه مدت

این هدف مشخص، ویژه، نزدیک و فوری است زیرا مبتنی بر محاسبه شرایط نزدیک به ورزشکار و حالات و کیفیات کار او می باشد. مثلث خانواده ، ورزشکار نوجوان و مربی با دستیابی به سنگرهای اهداف که قبلا شماره گذاری شده خود را برای فتح سنگربعدی آماده نموده با برنامه ریزی به این مهم نایل آیند.

 

 

 

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی