اخبار استان ها  - استان قم

1393-04-31 07:28
ده نکته ای که در مورد مربی جودو (سنسی) خود باید بدانید

Ten things you should know about your Judo teacher (sensei)

By Neil Ohlenkamp
گردآوری و ترجمه: مفید علیزاده

1)     مربی شما به جودو عشق می ورزد، به همین دلیل است که او می خواهد تمرین کند و آموزش بدهد. 

2)     مربی شما می خواهد که در جودو با همه شریک شود، این موهبت ارزشمندی است که باید به اشتراک گذاشته شود.

3)     مربی شما می داند که فراگیری جودو آسان نیست و نیازمند تلاش سخت و اختصاص زمان قابل توجه است. مربی شما این آموزش ها را پشت سر گذاشته و از مسئولیت خود به خوبی آگاه است. او از شما می خواهد که تلاش کنید و از او بهتر شوید.

4)     مربی شما خواهان ایمن بودن آموزش است، زیرا هنگام تمرینات جودو، خطر پذیری های ذاتی وجود دارد. تمام فراگیران باید ایمنی را فراتر از اهداف کوتاه مدت دیگر قرار دهند.

5)     شما برای مربی خود دارای اهمیت هستید. بدون حضور فراگیرانی از تمامی سطوح، جودو وجود نخواهد داشت. تمام فراگیران از اهمیت برخوردارند. این بخشی از اصل منفعت دوجانبه در جودو محسوب می شود.

6)     شما می توانید برای فراگیری به مربی خود اعتماد کنید. او مواد آموزشی را به دقت طراحی و آنها را برای سطوح فردی و اجرا در کلاس تعدیل می کند، ولی شاید در ابتدا همه چیز برای شما روشن نباشد. بنابراین صبور باشید.

7)     از آن جایی که مربی شما خواهان پیشرفت است، او نیز از فرصت تعلیم جودو به شما کسب منفعت می کند. یکی از اهداف جودو تلاش مداوم برای تکامل خویشتن است تا بتوان نقش ارزشمندی را در این جهان ایفا کرد. اگر در تمرینات با مشکل مواجه هستید و یا قصد رها کردن کلاس را دارید، آن را با مربی خود در میان بگذارید تا او بتواند از نقطه نظرات شما آگاه شود.

8)     مربی از شما می خواهد که خارج از کلاس نیز به فراگیری جودو بپردازید. هرچه بیشتر در نزد خود مطالعه و تمرین کنید و بیاموزید، زمان حضور شما در کلاس ارزشمندتر خواهد شد. با انجام تمرینات اضافی در خارج از کلاس، خود را از نظر جسمانی آماده نگاه دارید.

9)     مربی به کمک شما نیاز دارد. شما از طریق کمک به پیشرفت دیگر فراگیران، مراقبت از تاتامی ها و کمک به برگزاری مسابقات و غیره، به کلاس خود منفعت می رسانید.

10) برای مربی شما، جودو یک روش زندگی محسوب می شود.

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی