اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1396-11-21 16:42

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی، محمدرضا رشیدی گفت: یک دوره مسابقات انتخابی تیم ملی جوجیتسو بانوان به‌منظور حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی، صبح امروز 21 بهمن‌ماه در سالن شهید افراسیابی واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران آغازشده است.

رئیس انجمن جوجیتسو خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات در سه وزن منفی 49، منفی 62 و منفی 70 در رده سنی بزرگ‌سالان در دو سبک نوازا و جوجیتسو برزیلی در حال برگزاری است.

وی خانم‌ها نسرین بیابانکی در وزن 49 کیلوگرم و نجمه علی بخشی در وزن 63 کیلوگرم را بانوان اعزامی استان به این رقابت‌ها تحت مربی‌گری و سرپرستی سکینه یزدانی معرفی کرد.

رشیدی ادامه داد: تیم استان روز گذشته به این رقابت‌ها اعزام شد و امروز ساعت 8 وزن‌کشی انجام گرفت و از ساعت 10 رسماً مسابقات کلید خورد و تا پایان امروز نفرات برتر مشخص خواهند شد.

وی تعداد کل جوجیتسو کاران استان را حدود 70 نفر عنوان کرد و بیان کرد: انجمن جوجیتسو پیش‌ازاین زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی بود و غریب به یک سال است که زیر نظر فدراسیون جودو و کوراش قرا گرفته و یک انجمن تازه تأسیس در استان محسوب می‌شود و البته رو به رشد است و امید است در سال‌های آتی مدال‌آوری‌ها بیشتر و بهتر شود.

رشیدی با اشاره به اینکه جوجیتسو در استان تازه تأسیس است، گفت: جوجیتسو بانوان بیشینه کمتری نسبت به آقایان دارد و انتظاری برای کسب مدال نیست و بیشتر برای حضور در میدان‌ها کشوری و کسب تجربه اعزام شدند.

رئیس انجمن جوجیتسو خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی جوجیتسو آقایان نیز در آبان ماه امسال برگزار شد که از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و جوجیتسو کاران استان مقامی در این مسابقات کسب نکردند.

وی تعداد مربیان درجه 3 آقایان در سطح استان را حدود 12 نفر و خانم‌ها را حدود 2 نفر اعلام کرد و از برگزاری کارگاه‌های مربی‌گری و داوری در آینده خبر داد.

گفتنی است محمدرضا رشیدی، رئیس انجمن جوجیتسو خراسان شمالی، دارنده دان 4 جوجیتسو، مربی‌گری و داوری بین‌المللی و چندین قهرمانی کشوری و برون‌مرزی است.

لازم به ذکر است جوجیتسو مادر ورزش‌های رزمی ژاپنی محسوب می‌شود و عقبه تاریخی بیش از صدسال دارد و درواقع جودو رشته‌ای برگرفته از جوجیتسو است؛ جوجیتسو درگذشته به‌صورت ورزشی کار نمی‌شده و بیشتر نیروهای نظامی از آن بهره می‌بردند و از زمانی که به‌عنوان یک‌رشته ورزشی شناخته شد در مسابقات آن در بازی‌های المپیک آسیایی، داخل سالن، بازی‌های ساحلی برگزار می‌شود و همچنین این رشته جزء رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید!

ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی