اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1396-11-22 15:39

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی شب گذشته استاندار خراسان شمالی با هیات کوراش اعم از دبیر، مدیر تیم‌های ملی کوراش، مسئول کمیته آموزش انجمن کوراش و نائب رئیس انجمن کوراش کشور و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار کرد.

این جلسه به‌منظور تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های بی‌شائبه استاندار خراسان شمالی در برگزاری پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان کوراش آسیا 2017 و اردوی مشترک که از تاریخ 20 لغایت 21 مردادماه سال جاری در بجنورد برگزار شد، صورت گرفت.

در ابتدا جلسه، گزارشی از وضعیت آماده‌سازی تیم‌های کوراش کشور توسط فریبا باقری نائب رئیس انجمن کوراش کشور برای جاکارتا تبیین شد.

وی همچنین بر روند چگونگی اردوهای تمرینی و بر بهره‌برداری حداکثری ظرفیت‌های همه‌جانبه استان‌ها جهت توسعه و گسترش این ورزش تأکید نمود.

کوروش بهادری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این دیدار ضمن قدردانی از استاندار درزمینهٔ حمایت از مسابقات آسیایی کوراش به میزبانی بجنورد، از برگزاری میزبانی مسابقات جهانی کوراش در سال 2019 سخن گفت و پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از سالن 6 هزارنفری تخته ارکان شد که استاندار در این زمینه حمایت خود را از گرفتن این میزبانی برای استان اعلام کرد و بر آماده‌سازی سالن ورزشی 6 هزارنفری بجنورد تا سال 97 تأکید ورزید.

بهادری همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال قهرمانان ملی استان، بزرگ‌ترین مشکل قهرمانان را نداشتن شغل و منبع درآمد دانست و از استاندار درخواست کرد در این زمینه اقدام جدی انجام بشود.

مهندس محمدرضا صالحی در پاسخ به بهادری علاوه برافزایش سهمیه ورزش و جوانان از 11 به 15 نیروی هیئتی به شرکتی، این مسئله را نیازمند بررسی‌های بیشتر و جلسات راهبردی‌تر دانست.

کوروش خسرویار رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی، مدیر تیم‌های ملی کوراش کشور و دبیر انجمن کوراش کشور، ضمن تشکر از زحمات و حمایت‌های استاندار در خصوص برگزاری مسابقات کوراش جوانان آسیا به میزبانی بجنورد، افزود: خراسان شمالی مهد جودو و کوراش ایران و آسیاست اما نبود زیرساخت بزرگ‌ترین مشکل است و سالنی که هم‌اکنون در اختیارداریم پاسخگو این میزان استقبال در این رشته نیست و چه‌بسا کلاس‌های آموزشی به همین دلیل برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به اردوی مشترک بین‌المللی در 23 ژوئن 2018 به میزبانی بجنورد که از سمت تقویم فدراسیون جهانی مشخص‌شده، اظهار کرد: تاکنون سه کشور برای حضور در این اردوی مشترک که به‌منظور آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی است، اعلام آمادگی کردند و این‌ها همه مرهون میزبانی خوب بجنورد در مسابقات کوراش جوانان آسیا است که با حمایت همه‌جانبه استاندار خراسان شمالی محقق شد.

خسرویار در ادامه بر لزوم تأسیس مرکز جهانی در قالب دهکده کوراش در استان سخن گفت و بیان کرد: با توجه به این‌که خراسان شمالی مهد جودو و کوراش است با ایجاد یک کمپ بین‌المللی تمرینی به نام دهکده جهانی کوراش، باتربیت مربی، داور و قهرمان می‌توان یک بهره‌برداری چندمنظوره از این کمپ تمرینی داشت و از حضور مربی خارجی برای آقایان و بانوان استفاده کرد چراکه این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی با اشاره به المپیک 2020، بیان کرد: بایستی برای المپیک 2020 روی جودو استان سرمایه‌گذاری کرد چراکه کسب مقام و عنوان در این زمینه برای ورزشکاران استان دور از دسترس نیست و تنها بایستی حمایت‌های لازم صورت بگیرد و در رأس این حمایت‌ها همان ایجاد کمپ تمرینی بین‌المللی و درواقع دهکده جهانی جودو و کوراش در استان است.

مهندس صالحی، استاندار خراسان شمالی در پاسخ به خسرویار حمایت همه‌جانبه خود را از ایجاد دهکده جهانی جودو و کوراش در استان اعلام کرد و گفت: حقییقتا همت انجام این کار وجود دارد و ما از هر فعالیتی که در راستای توسعه و شناساندن استان باشد حمایت همه‌جانبه می‌کنیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و رایزنی‌های لازم را برای پیشبرد این امر انجام خواهیم داد.

در پایان لوح سپاس و لباس اهدایی جودو از سمت کنفدراسیون جهانی کوراش و فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش ایران توسط خانم دکتر فریبا باقری نائب رئیس انجمن کوراش کشور، بابت میزبانی مطلوب رقابت‌های کوراش جوانان آسیا در بجنورد، تقدیم جناب استاندار شد.

انتهای پیام/

نظرات

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید!

ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی