اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1396-12-08 15:28

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی وروش خسرویار گفت: مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در رده سنی بزرگ‌سالان در تاریخ 2 لغایت 5 فروردین‌ماه 97 به میزبانی شهر پونام هند با حضور اکثر مدعیان کوراش برگزار می‌شود.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی با اشاره به اردوهای برگزارشده برای آمادگی تیم ملی کوراش بانوان و آقایان تا جاکارتا توضیح داد: تاکنون 3 مرحله اردوی آمادگی در خراسان شمالی، یزد و تهران برگزارشده و در آینده نزدیک در مشهد چهارمین مرحله اردوی آمادگی برگزار خواهد شد و با توجه به انتخابی‌های برگزارشده در یزد و تهران آماده‌ترین نفرات در وزن‌های مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی یعنی 4 وزن در آقایان و سه وزن در بانوان برای اعزام به مسابقات هندوستان برگزیده شدند تا بتوانند در یک مسابقه سطح بالا و با حضور مدعیان کوراش آسیا، محک بخورند.

وی از آقایان الیاس علی‌اکبری در وزن 81 کیلوگرم، بهزاد وحدانی در وزن 66 و خانم مهتاب باغچقی در وزن 63 کیلوگرم به‌عنوان سه کوراشکار اعزامی از استان به مسابقات قهرمانی آسیا در هند نام برد.

خسرویار همچنین آقایان علی معلومات، حسین علی‌اکبری و رضا مهنان و خانم‌ها بتول پاک روح و فاطمه فرخی از خراسان شمالی را به‌عنوان مربیان تیم اعزامی به این رقابت‌ها معرفی کرد.

مدیر تیم‌های ملی کوراش همچنین بیان کرد: در هر مقطعی آماده‌ترین‌ها را تست و انتخاب می‌کنیم تا درنهایت به یک ترکیب نهایی برای اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی که در مردادماه سال 97 برگزار می‌شود، برسیم.

خسرویار همچنین از سفر خود به هندوستان خبر داد و گفت: هرساله در کنار مسابقات قهرمانی آسیا کنگره آسیا نیز برگزار می‌شود و در این کنگره تغییر در کمیته‌ها یا برنامه‌ریزی برای گذاشتن مسابقاتی در تقویم و یا هر تصمیمی که به رأی کنگره و اعضا نیاز دارد، انجام می‌شود که در روز اول کنگره و سپس مسابقات برگزار خواهد شد.

وی اهمیت مسابقات هندوستان را به جهت اینکه جدی‌ترین مسابقه قبل از مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی محسوب می‌شود بالا توصیف کرد و افزود: تقریباً در این مسابقات حریفان و نفرات حاضر در جاکارتا را می‌شود به شکلی شناسایی و آنالیز کرد.

خسرویار روند برگزاری اردوهای آمادگی برای حضور در جاکارتا را خوب و منظم دانست و توضیح داد: مربی بدن‌ساز ناصر پیرزاده که مربی بدن‌ساز تیم‌های ملی رده‌های مختلف بوده به کادر فنی تیم اضافه‌شده است و همچنین تست آمادگی از بچه‌ها گرفته‌شده است و هر کاری لازم بوده در حال انجام است که انشا الله با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم در جاکارتا بهترین و خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را هم در آقایان و هم در بانوان به دست آوریم.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تیم ملی آقایان و بانوان در اردوی تهران به سر می‌برند و اردوی آقایان تا فردا و بانوان تا 13 اسفندماه به طول می‌انجامد و سپس مرحله بعدی اردو در مشهد از 18 اسفند آغاز و تا قبل از اعزام به هندوستان یعنی 2 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از اردوی مشترک بین‌المللی در ترکمنستان بلافاصله بعد از مسابقات هندوستان خبر داد و افزود: بعد از اردوی مشترک بین‌المللی، اردوهای داخلی را به‌طور متناوب در کشور ادامه می‌دهیم و همچنین یک مرحله اردوی مشترک بین‌المللی به میزبانی بجنورد نیز خواهیم داشت.

لازم به ذکر است آقایان بهزاد وحدانی و جعفر فیروزآبادی در وزن 66 کیلوگرم، الیاس علی‌اکبری و امید تیزتک در 81 کیلو، محمد ملک محمدی و قاسم احدی در 90 کیلو و جعفر پهلوانی و محمدعلی ذاکری در وزن مثبت 90 کیلوگرم و خانم‌ها طاهره آذرپیوند و فاطمه شبانی در وزن 52 کیلوگرم، زهرا نادری بنی، مهتاب باغچقی و آذر کولیوند در وزن 63 کیلوگرم و زهرا باقری و لیلا چغلوند در وزن 78 کیلوگرم، 15 کوراشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان خواهند بود.

گفتنی است خانم فریبا باقری باغان نائب رئیس انجمن کوراش کشور به‌عنوان سرپرست تیم ملی بانوان، خانم مهری مهرپور به‌عنوان سرمربی و خانم‌ها بتول پاکروح و فاطمه فرخی به‌عنوان مربیان بانوان و آقای محمدرضا نصیری نژاد به‌عنوان سرپرست تیم ملی آقایان، آقای خسرو دلیر معین به‌عنوان سرمربی و آقایان علی معلومات، رضا مهنان و حسین علی‌اکبری به‌عنوان مربیان تیم ملی آقایان همراه تیم به هندوستان اعزام خواهند شد و محمدرضا مینوکده رئیس کمیته داوران آسیا در این رقابت‌ها قضاوت خواهد کرد و همچنین کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش کشور برای شرکت در کنگره کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه همراه تیم اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید!

ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی