اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1396-12-11 08:37

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی مسابقات قهرمانی جودو دانشجویان پسر دانشگاه‌های منطقه 9 کشور به میزبانی دانشگاه دولتی بجنورد صبح پنج شنبه 10 اسفندماه آغاز ئ تا ظهر همان روز ادامه داشت.

این مسابقات در 7 وزن با حضور 35 شرکت‌کننده در قالب تیم‌های دانشگاه بجنورد به‌عنوان نماینده خراسان شمالی، دانشگاه فردوسی مشهد و مجتمع غیرانتفاعی صناباد گل‌بهار از استان خراسان رضوی و دانشگاه صنعتی شاهرود از استان سمنان برگزار شد و همچنین دانشجویان پسر جودوکار برای کسب سهمیه المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور باهم به رقابت پرداختند. سال آینده در شیراز

آقایان احسان مهمان‌دوست در وزن منفی 60 کیلوگرم، علی شاهوردیان وزن منفی 73، محمد شاهباز وزن منفی 100، ابوتراب ترابی وزن منفی 90، محمد رستمی وزن مثبت 100 حسین تاج محمد وزن منفی 81 کیلوگرم و مصطفی پرویزی در وزن منفی 66 کیلوگرم 7 جودوکار تیم دانشگاه بجنورد حاضر در این رقابت‌ها بودند.

آقای کوروش خسرویار رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی به‌عنوان مسئول فنی مسابقات در این رقابت‌ها حاضر بود.

سعید کریمی به‌عنوان سرپرست تیم و علی مهنان به‌عنوان مربی تیم دانشگاه بجنورد نام برد.

مسابقات در هر وزن به‌صورت دوره‌ای برگزار شد و سطح مسابقات بسیار بالابود چراکه برخی از تیم‌ها از بازیکنان ملی‌پوش در ترکیب تیم استفاده کردند و همه اعضای تیم دانشگاه بجنورد از دانشجویان هستند.

احسان مهمان‌دوست، محمد شاه‌باز و علی شاهوردیان به ترتیب در وزن‌های منفی 60 و منفی 100 و منفی 73 کیلوگرم طلایی شدند و بر سکوی اول این رقابت‌ها ایستادند و همچنین آقایان ابوتراب ترابی و محمد رستمی به ترتیب در اوزان منفی 90 و مثبت 100 کیلوگرم صاحب گردن‌آویز نقره شدند و به جایگاه دوم رسیدند و به‌این‌ترتیب تیم دانشگاه بجنورد به‌عنوان نماینده خراسان شمالی با 3 طلا و 2 نقره به‌صورت تیمی در جایگاه دوم قرار گرفت و نائب قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد.

نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات المپیاد ورزشی دانشجویان کشور که سال آینده به میزبانی شیراز برگزار می‌شوند راه می‌یابند و از خراسان شمالی 5 جودوکار مقام آور در این مسابقات سهمیه حضور در این المپیاد را به دست آوردند.

گفتنی است تیم دانشگاه صناباد گل‌بهار با 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز بر سکوی اول ایستاد، تیم دانشگاه بجنورد با 3 طلا و 2 نقره دوم شد، تیم دانشگاه صنعتی شاهرود با یک طلا و 2 برنز بر سکوی سوم ایستاد و همچنین تیم دانشگاه فردوسی مشهد با 3 نقره و 3 برنز جایگاه چهارم را به دست آورد.

لازم به ذکر است در پایان کاپ و احکام قهرمانی توسط مسئولان ورزش استان تقدیم نفرات برتر شد و خانم فریبا باقری نائب رئیس انجمن کوراش کشور و آقایان کوروش بهادری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، رضا مهنان مربی تیم ملی کوراش، مجید جودت رئیس هیات ورزش‌های همگانی و همچنین چندی از مسئولان دانشگاه بجنورد، اعضای شورای شهر و جودوکار بهزاد وحدانی به‌عنوان مهمانان ویژه در این مسابقات حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید!

ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی