اخبار

1393-05-06 03:54
اصول اخلاق در فدراسیون بین المللی جودو

فدراسیون بین المللی جودو ، در راستای اصول اساسی که باعث به وجود آمدن جودو شده اند به تبیین اصول اخلاقی برای همۀ کسانی که در این ورزش به نوعی دخیل هستند پرداخته است.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، دکتر رضا میرفلاح نصیری در جدیدترین مقاله آموزشی خود به بیان اصول اخلاق در فدراسیون بین المللی جودو پرداخته است.

 

جودو، که از سال 1964ورزشی المپیکی بوده است، در سال 1882 توسط جیگورو کانو به عنوان یک رشتۀ رزمی که هدف اصلیش پرورش جسمی و ذهنی مردان و زنان بود، ابداع شد. فدراسیون بین المللی جودو ، در راستای اصول اساسی که باعث به وجود آمدن جودو شده اند به تبیین اصول اخلاقی برای همۀ کسانی که در این ورزش به نوعی دخیل هستند پرداخته است.

 

این اصول اخلاقی از اصول اخلاقی کمیتۀ بین المللی المپیک گرفته شده است که بایستی به عنوان مرجع مورد احترام قرار گیرد.بنابراین ، فدراسیون بین المللی جودو ، اعضای آن و هر کسی که به نوعی دست اندر کار برگزاری یک رویداد فدراسیون جودو بین المللی است باید این ارزش های آموزشی و اصول رفتاری را به کار بندد و اطمینان حاصل نماید که این اصول اخلاقی در همۀ زمینه ها ، مکان ها و شرایط رعایت می شوند( محل برگزاری مسابقه، محل تمرین، سکوهای رسانه ای وغیره).

 

حفظ کرامت افراد یک شرط اساسی در مکتب المپیک است. بین شرکت کنندگان از نظر نژادی، جنسیت، قومیت، مذهب، عقاید فلسفی یا سیاسی، وضعیت تاهل یا زمینه های دیگر نباید هیچ تبعیضی قائل شد.

 

استفاده از داروهای نیروزا در همۀ سطوح مطلقاً ممنوع می باشد.آمادگی های لازم در مقابله با دوپینگ در اصول جهانی ضدّّ دوپینگ باید در نهایت دقّت اجرا شوند.

 

آزار شرکت کنندگان در هر شکل آن، خواه جسمی، حرفه ای، مذهبی، سیاسی،سلسله مراتبی یا جنسی باشد و هرگونه آسیب جسمی یا ذهنی به آنان ممنوع است.

 

هرنوع شرکت در، یا حمایت از، تمامی اشکال ترویج وتبلیغ برای شرط بندی در ورزش به طور عام، و به طور خاصّ در بازی های المپیک ممنوع است و اصول بازی عادلانه به هیچ وجه نباید زیر پا گذاشته شود، رفتار غیر ورزشی نشان داده شود، یا تلاش شود با اعمال نفوذ نتیجۀ یک مسابقه بر خلاف اخلاق ورزشی تغییر کند.

 

همۀ مدیران و مسئولان فدراسیون بین المللی جودو،زیر مجموعه های قارّه ای ، ملّی و غیره قبول می کنند که به منشور المپیک و اصول اخلاقی کمیتۀ بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی جودو احترام بگذارند.

 

 

 

 

 

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی