اخبار

1393-02-08 09:24
پایان  جودو قهرمانی اروپا با قهرمانی میزبان

پرونده رقابتهای جودو قهرمانی اروپا با ثبت عنوان قهرمانی به نام فرانسه میزبان برگزاری این پیکارها بسته شد. 

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو وکوراش، مسابقات قهرمانی اروپا که از روز پنجشنبه با حضور 321 جودوکار از 43 کشور به میزبانی فرانسه آغاز شده بود با قهرمانی کشور میزبان به کار خود پایان داد.

فرانسه در بخش مردان با 2 طلا ، سه نقره و دو برنز قهرمان شد، گرجستان با دو طلا و دو نقره روی سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت و روسیه هم با یک طلا ، یک نقره و دو برنز سوم شد. تیم های هلند و جمهوری چک هر کدام با یک طلا و آذربایجان با یک نقره و یک برنز عناوین چهارم تا ششم را کسب کردند. 

 
اما در مجموع مردان و زنان بازهم میزبان قهرمان شد. فرانسوی ها در مجموع با شش طلا ، 4 نقره و سه برنز عنوان نخست را کسب کردند. گرجستان با همان دو طلا و دو نقره دوم شد و هلند با دو طلا ، یک نقره و یک برنز در جای سوم ایستاد. 
 
در روز پایانی این مسابقات، شنبه جودوکاران سنگین وزن به روی تاتامی رفتند که در وزن 90- کیلوگرم "لیپارتیانی" از گرجستان در پیکار نهایی "واپروسوف" از روسیه را شکست داد و طلا گرفت. نماینده روسیه دوم شد و "تات کریستان" از مجارستان و "الکساندر ایدار" از فرانسه به نشان برنز دست پیدا کردند. 
 
در وزن 100- کیلوگرم "لوکاس کارپلاک" از حمهوری چک در مبارزه نهایی و در یک دیدار جذاب و دیدنی "النور گاسیموف" آذری را شکست داد و طلا گرفت. "گاسیموف" نقره گرفت و مدال برنز هم به "آدام بیسلطانوف" از روسیه و گریل مارت" از فرانسه رسید. 
 
اما زیباترین مبارزات روز پایانی در وزن 100+ کیلوگرم برگزار شد. جای که "تدی رنر" قهرمان جهان و المپیک چهار بار روی تاتامی رفت و در کمتر از 12 دقیقه  همه رقبا را ضربه فنی کرد و طلا گرفت. در این وزن "اوکراشویلی" از گرجستان نقره گرفت. "آندره بیرتبال" از آلمان و " پاسکوویچ" از لیتوانی به نشان برنز دست پیدا کردند. 
 
فرانسوی ها در بخش مردان با طلای رنر موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. اگر رنر بازی نهایی را به حریف گرجستانی خود واگذار می کرد ، این گرجستان بود که عنوان نخست را در بخش مردان کسب می کرد.

نظرات

  • مجيد باقري 1393-02-09 07:57
    جودوي ايران بدون برگذاري مسابقات خارج از كشور پيشرفت نخواهد كرد.
  • مجيد باقري 1393-02-09 07:57
    جودوي ايران بدون برگذاري مسابقات خارج از كشور پيشرفت نخواهد كرد.
ثبت نظر جدید

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی