اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1397-05-28 18:43

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، کوراش و جوجیتسو خراسان شمالی فریبا باقری باغان اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار سابق خراسان شمالی برای ایجاد کمپ بین‌المللی کوراش در بجنورد مبلغ هشت میلیارد تومان از وزارت ورزش مصوب شده اما تاکنون تخصیص داده نشده و بعد از بازگشت از جاکارتا پیگیر راه‌اندازی این آکادمی خواهیم بود.

سرپرست کوراش کاران اعزامی به بازی‌های آسیایی با اشاره به اعتباراتی که در راستای حمایت مالی و معنوی تیم اعزامی هزینه شده بیان کرد: این اعتبارات تخصیص و هزینه شده تا ورزشکاران بدون کم‌وکاست عازم مسابقات شوند.

وی بحث استعدادیابی و پرورش مربی را جزء دغدغه‌های اصلی کوراش دانست و تصریح کرد: بسترهای پرورش استعدادهای کوراش بایستی در تمامی استان‌ها و به‌ویژه خراسان شمالی که قرابت نزدیکی با ورزش پهلوانی چوخه دارد ایجاد شود و همچنین یکی از مشکلات موجود به‌ویژه در بخش بانوان کمبود مربی و همچنین عدم شناساندن این رشته ورزشی به جامعه ورزشکاران است.

باقری ادامه داد: جودو و کوراش با فیزیولوژیک جسمانی مردم خراسان بسیار قرابت دارد، بنابراین پتانسیل این ورزش در استان هست و اگر همت مسئولین باشد مطمئناً کوراش ازجمله مصادیق بسیار خوبی در حوزه ورزش و جوانان خواهد بود که می‌تواند کمک بسیار مؤثری در غنای فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی و همچنین در کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

نائب رئیس انجمن کوراش کشور در تشریح برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای کوراش بعد از برگشت از جاکارتا گفت: برنامه‌ها در دو برنامه درازمدت و میان‌مدت بسته می‌شود که راه‌اندازی آکادمی جهانی کوراش در خراسان شمالی برنامه نخست است که حکم نان شب را برای استان ما دارد چون اگر می‌خواهیم هر اتفاقی بیفتد اول باید بسترهای لازم فراهم شود.

وی ادامه داد: مورد بعدی تربیت مربی به‌ویژه در حوزه بانوان است که باید به جد پیگیری شود چراکه گاها در اردوهای تمرینی بانوان با مشکل کمبود مربی مواجه بوده‌ایم و استعدادیابی در هر دو بخش آقایان و بانوان از دیگر دغدغه‌های ماست.

سرپرست کاروان کوراش اعزامی به بازی‌های آسیایی همچنین با اشاره به مشکلات قهرمانان گفت: دغدغه‌های معیشتی ورزشکاران و بالأخص مدال‌آوران از دیگر دغدغه‌های ماست که بایستی جدی گرفته شود و در وهله اول بحث مسکن و بیمه قهرمانان باید در اولویت قرار داده شود که جزء مطالبات قهرمانان است.

باقری در ادامه افزود: طی سال اخیر که اردوهای تمرینی ورزشکاران مشاهده می‌شود این افراد از خانواده کاملا دور هستند و تمام عمر خود را در ورزش گذاشته و فقط به قهرمانی و کسب افتخار برای کشور اندیشیده‌اند ، بنابراین اگر واقعاً می‌خواهیم که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های بین‌المللی به اهتزاز دربیاید این قهرمانان باید از همه جهات تأمین باشند و دغدغه معیشت نداشته باشند و این حق اولیه آن‌هاست.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تیم کامل اعزام نمی‌شود گفت: این مسئله با نظر مربیان اتفاق افتاده و تمام مسائل فنی بر اساس سمت و سویی برنامه‌ریزی‌شده که مقام آوری بیشتر باشد.

سرپرست کاروان کوراش اعزامی به بازی‌های آسیایی در پایان گفت: به همت اقتدار تمرین‌هایی که ورزشکاران داشتند با توکل بر خدا دست‌پر از جاکارتا بدخواهیم گشت و البته ورزشکاران ما چه مقام بیاورند از ارزش‌ها و شایستگی‌های جوانان ما کم نمی‌شود و مهم این است که جوانان ما تمام تلاش خود را برای اقتدار و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشور در مجامع بین‌المللی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی