اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1397-06-13 19:16

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، کوراش و جوجیتسو خراسان شمالی ظهر امروز 3 نماینده جودوکار و کوراشکار، دو نماینده داور و یک نماینده مربی کوراش خراسان شمالی که به هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی اعزام‌شده بودند مورد استقبال جمعی از مسئولین، خانواده‌ها و عاشقان ورزش قرار گرفتند.

کوروش بهادری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و قهرمانان المپیک و جهان در بازی‌های آسیایی شرکت داشتند و ورزشکاران خراسان شمالی نیز بسیار خوب ظاهر شدند.

وی ادامه داد: کسب سه مدال را پیش‌بینی کرده بودیم اما به علت بیماری و مسمومیت بهزاد وحدانی نتوانستیم در وزن 66 کیلوگرم رشته کوراش صاحب مدال شویم و دو مدال طلا و برنز توسط الیاس علی‌اکبری در کوراش و محمد محمدی بریمانلو در جودو به دست آمد و واقعاً از عملکرد ورزشکاران استان بسیار راضی و خوشنود هستیم.

بهادری ثبت اولین مدال بازی‌های آسیایی برای خراسان شمالی را بسیار مایه افتخار و مباهات دانست و بیان داشت: سالیان زیادی در بازی‌های آسیایی حتی نماینده هم نداشتیم اما خوشبختانه امسال و در هجدهمین دوره بازی‌ها 4 نماینده از خراسان شمالی حضور داشتند که کسب دو مدال بر شیرینی حضور این ورزشکاران افزود و نام خراسان شمالی را در بین استان‌های صاحب مدال در بازی‌های آسیایی قرار داد.

 

ازلحاظ عملکرد در بازی‌های آسیایی خراسان شمالی جزو 5 استان برتر کشور شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی ادامه داد: با کسب این دو مدال خراسان شمالی ازلحاظ عملکرد در بازی‌های آسیایی بین 5 استان اول کشور قرار گرفت و ورزش کشور متوجه شد اگرچه خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت ضعیف است اما به لحاظ ورزشی در سطحی بالاست و خراسان شمالی پتانسیل‌ها و استعدادهای بالایی را در خود جای‌داده است.

وی سطح داوری‌ها را نیز بسیار خوب توصیف کرد و گفت: ازآنجایی‌که رقابت‌ها بسیار نزدیک بود و همه با آمادگی کامل در مسابقات حضور داشتند، داوری‌ها بسیار سخت و حساس بود و اشتباه هم جزئی از داوری است.

بهادری کسب این مدال‌ها را بسیار تأثیرگذار در آینده ورزش استان دانست و تصریح کرد: قطعاً موردتوجه بیشتر وزارت و حتی نماینده عالی دولت در استان قرار خواهیم گرفت و همچنین کسب این افتخارآفرینی‌ها باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران استان برای تلاش بیشتر جهت رسیدن به موفقیت‌های بزرگ می‌شود.

وی همچنین گفت: طی جلسه‌ای که قرار است با استاندار داشته باشیم تلاش داریم جوایزی در شان ورزشکاران از استانداری و نمایندگان مجلس مطالبه کنیم.

پیگیری بحث اشتغال ورزشکاران افتخارآفرین یکی از دغدغه‌های دستگاه ورزش استان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی پیگیری بحث اشتغال ورزشکاران افتخارآفرین را یکی از دغدغه‌های دستگاه ورزش استان عنوان کرد: کسانی که کسب مدال داشته‌اند بدون شرکت در آزمون در هر اداره‌ای می‌توانند مشغول به کار شوند و برای دیگر ورزشکاران که باوجود تلاش فراوان از کسب مدال بازماندند پیگیر خواهیم بود.

از ورزشکاران تا المپیک 2022 با تمام توان حمایت می‌کنیم

بهادری ادامه داد: مطمئناً تا المپیک 2022 این ورزشکاران و افتخارآفرینان موردحمایت کامل دستگاه ورزش استان خواهند بود که شاهین مهرلان در پرتاب وزنه و محمد محمدی بریمانلو در جودو نمایندگان استان در بازی‌های المپیک هستند.

بروحی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز این موفقیت را به جامعه وزش تبریک گفت و افزود: داشتن کرسی در سطوح جهانی و آسیایی بسیار مهم است و می‌توان گفت یکی از ضعف‌های ما است که بایستی بر این مسئله نیز کار شود و به‌هرحال کسب این کرسی‌ها باعث حمایت بیشتر از ورزشکاران در مسابقات حساس می‌شود.

تیم کوراش ایران نائب‌قهرمان بازی‌های آسیایی شد

فریبا باقری باغان سرپرست تیم کوراش اعزامی به بازی‌های آسیایی نیز بیان کرد: با توجه به‌وقت و هزینه‌ای که صرف تیم شد، کوراشکاران بهترین عملکرد را داشتند و با کسب 1 طلا، یک نقره و دو برنز بعد از ازبکستان به‌عنوان نائب قهرمان تیمی در کوراش بازی‌های آسیایی رسیدیم.

وی همچنین گفت: اگر مسئولین نگاه ویژه‌تری به این رشته و ورزشکاران داشته باشند مطمئناً نتایج بهتری نیز در مسابقات آتی حاصل خواهد شد.

بتول پاکروح نماینده داور استان در مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی نیز گفت: سطح داوری‌ها واقعاً عالی بود و قضاوت در این بازی‌ها را جزو بهترین داوری‌هایم می‌دانم و تجربه داوری‌ام بسیار بالا رفت.

وی ادامه داد: بازی‌های آسیایی میدان بسیار بزرگی بود و من سهم کوچکی به‌عنوان داور داشتم و بابت این حضورم خدا را شاکرم.

پاکروح همچنین اظهار داشت: در هر سه روز بازی‌ها به کار قضاوت مشغول بودم و هم داور وسط و هم داور کنار بودم و در هر سه روز به‌صورت فشرده داوری داشتم.

نماینده داور در بازی های آسیایی همچنین حساسیت بازی‌ها را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: بازی‌های آسیایی برای تمام کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و همه هزینه کردند تا در بازی‌ها نتیجه بگیرند و همین باعث می‌شود سطح داوری‌ها نیز بسیار حساس شود و من سعی کردم بهترین، عادلانه‌ترین و دقیق‌ترین داوری را داشته باشم.

لازم به ذکر است الیاس علی اکبری نماینده وزن منفی 81 کیلوگرم خراسان شمالی در رشته کوراش بازی‌های آسیایی توانست صاحب گردن‌آویز خوش‌رنگ طلا شود، محمد محمدی بریمانلو دیگر نماینده استان در این بازی‌ها در رشته جودو گردن‌آویز برنز را به گردن آویخت، بهزاد وحدانی نماینده وزن منفی 66 کیلوگرم کوراش به علت مسمومیت و حال عمومی نامساعد از کسب مدال بازماند.

گفتنی است رضا مهنان از خراسان شمالی نیز به‌عنوان مربی، تیم کوراش اعزامی به بازی‌ها را همراهی کرد و کوروش خسرویار مدیر تیم‌های ملی کوراش به‌عنوان داور در این بازی‌ها حضور داشت و به قضاوت پرداخت.

انتهای پیام/

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی