اخبار استان ها  - استان تهران

1397-07-16 22:33

جودو ایران در حالی رقابتهای قهرمانی جهان را با کسب دو مدال طلا و برنز به پایان برد که ۱۷ سال قبل نیز چنین نتیجه‌ای را در مونیخ آلمان کسب کرده بود.

رقابتهای جودو قهرمانی جهان با حضور ورزشکارانی از ۱۲۴ کشور جهان به مدت هشت روز به میزبانی آذربایجان برگزار شد و در نهایت تیم سه نفره جودو ایران با کسب یک طلا و یک برنز با عنوان چهارمی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

آغاز ماراتن کسب سهمیه باعث شد تا اغلب کشورهای مدعی با بهترین و آماده ترین جودوکاران خود روی تاتامی پهن شده در باکو مبارزه کنند و همین موضوع نیز باعث شد رقابتهای سطح بالا، جذاب و دیدنی را شاهد باشیم. مبارزاتی که با حذف و ناکامی تنی چند از نامداران جودو همراه بود. 

در چنین شرایطی تیم سه نفره ایران عملکردی ستودنی داشت و با ارائه مبارزاتی در کلاس جهانی موفقیتی بزرگ بدست آورد. سعید ملایی و محمد محمدی بریمانلو عملکردی عالی و کم نقص را روی تاتامی جهانی به نمایش گذاشتند و بی شک شایسته کسب مدالهای طلا و برنز بودند. موفقیتی که تداوم آن به کسب مدال با ارزش و تاریخی در المپیک توکیو خواهد انجامید.

در بخش مردان ژاپن با دو طلا، دو نقره و دوبرنز در جای نخست ایستاد. کره با دو طلا و یک نقره دوم شد، گرجستان با یک طلا، یک نقره ویک برنز در مکان سوم و ایران نیز با همان دو مدال چهارم شد. تیم های اسپانیا، روسیه و آذربایجان بعد از تیم کشورمان در مکان های بعدی قرار گرفتند. 

هفت مرد طلایی مسابقات جهانی باکو:

وزن ۶۰- کیلوگرم:تاکاتو نائوهیسا(ژاپن)

وزن ۶۶- کیلوگرم: هیفومی آبه(ژاپن)

وزن ۷۳- کیلوگرم: آن چان گریم از کره جنوبی

وزن ۸۱- کیلوگرم:سعید ملایی(ایران)

وزن ۹۰- کیلوگرم: نیکولاس شرزادشویلی(اسپانیا)

وزن ۱۰۰- کیلوگرم: چوگوهام(کره جنوبی)

وزن ۱۰۰+ کیلوگرم: گورام تشوشویلی (گرجستان)

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی