اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1397-07-18 16:27

رضا نصیری نژاد در گفت‌وگو با روابط عمومی انجمن کوراش کشور اظهار کرد: اولین دوره مسابقات ساحلی کوراش به میزبانی کره جنوبی در روزهای 13 و 14 مهرماه با حضور 13 کشور و 126 کوراشکار برگزار شد و در کنار این مسابقات چندین جلسه نیز برگزار شد که آقای ویتوریو مسئول کمیته انضباطی کمیته جهانی کوراش نیز حضور داشت.

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش ادامه داد: در این جلسه در خصوص چند مورد انضباطی در بازی‌های آسیایی جاکارتا تصمیماتی گرفته شد و چندین محرومیت داشتیم که متأسفانه یکی به ورزشکار ایرانی برمی‌گردد

جعفر پهلوانی کوراشکار سنگین‌وزن ایران به مدت یک سال محروم شد.

نصیری نژاد همچنین از محرومیت جعفر پهلوانی کوراشکار وزن مثبت 90 کیلوگرم و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدت یک سال از تاریخ این جلسه، یعنی 4 اکتبر 2018، محروم شد.

رئیس انجمن کوراش کشور تصریح کرد: پهلوانی به خاطر اعتراضی که در بازی‌های آسیایی انجام داده بود محروم شد که ما در جلسه از ایشان دفاع کردیم اما یک سری فیلم نشان دادند و گفتند به چهره کوراش لطمه و لذا با دستور آقای ویتوریو مسئول کمیته انضباطی کمیته جهانی کوراش، به مدت یک سال از کلیه فعالیت‌هایی که در کوراش است محروم شد.

شاه مراد اُف ازبکی، رقیب الیاس علی‌اکبری در مسابقه ماقبل فینال، به مدت یک سال محروم شد

نصیری نژاد در ادامه از محرومیت شاه مراد اُف کوراشکار وزن 81 کیلوگرم از ازبکستان که در رقابت ماقبل فینال بازی‌های آسیایی رقیب الیاس علی‌اکبری بود، خبر داد و گفت: شاه مراد اُف به خاطر رفتار ناجوانمردانه با علی‌اکبری و همچنین به این دلیل که بعد از پایان مسابقه با الیاس علی‌اکبری به پشت او ضربه زد، به مدت یک سال از کلیه فعالیت‌ها و مسابقات کوراش محروم شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش همچنین بیان کرد: طی صحبتی که در این جلسه داشتیم و رایزنی‌ها تصمیم بر این شد که مدال‌ها باز پس گرفته نشود و فقط به همین محرومیت یک‌ساله اکتفا شود.

لازم به ذکر است جعفر پهلوانی کوراشکار وزن مثبت 90 کیلوگرم و نماینده ایران در بازی‌های آسیایی در مسابقه نخست خود حریف تاجیکستان را از پیش رو برداشت و در ادامه مسابقات، حریفانی از هند، قرقیزستان و ازبکستان را شکست داد و در مرحله نهایی با قبول شکست از دیگر نماینده ازبکستان صاحب مدال نقره شد.

گفتنی است شاه مراد اُف رقیب ازبکی الیاس علی‌اکبری در رقابت ماقبل فینال وزن منفی 81 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی طی مسابقه با علی‌اکبری با ناجوانمردی به دست آسیب‌دیده وی فشار می‌آورد و بعد از پایان مسابقه نیز ضربه‌ای به پشت علی‌اکبری زد که به همین دلیل این محرومیت یک‌ساله نصیبش شد و علی‌اکبری نیز بعد از پیروزی بر شاه مراد اُف راهی فینال و بردی شیرین صاحب گردن‌آویز طلا شد.

انتهای پیام/

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی