اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1397-08-28 15:50

به گزارش روابط عمومی هیات جودو، کوراش و جوجیتسو خراسان شمالی جلسه مشترک بین روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، روسای هیات های جودو و کوراش شهرستان‌های استان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی و معاون ورزش در دفتر مدیرکل برگزار شد.

با توجه به اینکه قرار است جودو به‌عنوان ورزش اول استان حمایت ویژه‌ای شود مقرر شد ستادی در ادارات کل در راستای گسترش جودو و کوراش در استان تشکیل بشود.

از مهم‌ترین برنامه این جلسه می‌توان به تربیت مربی خانم در سطح استان، استعدادیابی، دعوت از مربیان خارجی چه در سطح آقایان و چه خانم‌ها، تهیه لباس‌های ارزان‌قیمت و بلاعوض برای شهرستان‌های محروم، اعزام مربیان زبده و قهرمانان از مرکز استان به شهرستان‌ها و راه‌اندازی شهرستان‌ها اشاره کرد.

مقرر شد هر شهرستانی یک خانم را معرفی کند تا در مرکز استان آموزش ببیند و مدرس برایشان آورده شود تا خیلی زود هر شهرستانی یک مربی بانوان و یک کلاس بانوان داشته باشد.

همچنین مقرر شد هر شهرستانی یک‌ خانه جودو داشته باشد و کاملاً تجهیز شود که مسائل فنی از سوی هیات جودو استان ساپورت و مسائل مالی نیز از سوی ادارات شهرستان و ادارات کل ساپورت شود.

در شهرستان‌های جودو، آشخانه و اسفراین خانه جودو وجود دارد و قرار شد در گرمه، جاجرم، شیروان و فاروج یک سالن که از طریق ماده 88 خارج می‌شود، به خانه جودو اختصاص داده شود و بحث تجهیز که شامل تهیه تاتامی است از سوی اداره کل و مسائل فنی نیز از طریق هیات جودو استان تأمین شود و همچنین راه‌اندازی یک کلاس جودو در راز و جرگلان نیز مصوب شد و این مصوبات قرار است سریع انجام شود و احتمالاً تا دو ماه دیگر به این مصوبات جامه عمل پوشانده می‌شود.

میزان اعتبار مشخص نیست اما قرار است از منابع ادارات شهرستان، منابع اداره کل و هیات استان تأمین بشود این مصوبات در آخر جلسه جمع‌بندی و صورت‌جلسه شد و قرار شد صورت‌جلسه به شهرستان‌ها برود و اجرایی شود.

لازم به ذکر است حدود 1300 ورزشکار بیمه‌شده ورزشی در رشته جودو و کوراش در استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی