اخبار استان ها  - استان خراسان شمالی

1398-05-05 22:34
 جودوکار نوجوان خراسان شمالی نائب قهرمان آسیا شد

به گزارش روابط عومی هیات جودو خراسان شمالی کوروش خسرویار اظهار کرد: رامین احمدزاده از خراسان شمالی در وزن ۶۶ کیلوگرم، در مرحله نیمه نهایی مقابل رقیبی از هند قرار گرفت و توانست او را با شکست بدرقه کند.

رئیس هیئت جودوی خراسان شمالی افزود: رامین احمدزاده پیش از این، در دور اول مغولستان را مغلوب نمایش زیبای خود روی تاتامی کرد و سپس مقابل قرقیزستان به برتری دست یافت و جواز حضور در نیمه نهایی را گرفت.

خسرویار ادامه داد: احمدزاده در فینال مقابل «تیناربای» از قزاقستان قرار گرفت اما نتوانست در برابر این حریف پیروز شود و در عین شایستگی صاحب گردن آویز نقره شد.

وی تصریح کرد: رامین احمد زاده نخستین مسابقه بین المللی خود را تجربه می کند و حدود یک سال همراه تیم ملی در اردو به سر برده است.

رئیس هیات جودوی خراسان شمالی بیان کرد: این مسابقات با حضور کشورهایی همچون کره، ژاپن، قزاقستان و مغولستان از سطح بالایی برخوردار است چرا که این کشورها قدرت های دنیا در آسیا هستند و اقیانوسه نیز اضافه شده است.

خسرویار در ادامه گفت: در رده نوجوانان و جوانان همه مدعی اند و کشورها نزدیک نیز حضور دارند و این سطح رقابت ها را بالا می برد.

وی مطرح کرد: ایران امروز سه نماینده در بخش پسران داشت که از بین آنها ابوالفضل عیسی زایی و رامین احمدزاده فینالیست شدند.

شایان ذکر است رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ به میزبانی چین تایپه در حال برگزاری است که این رقابت ها در رده نوجوانان با حضور ۱۰۴ جودوکار در بخش مردان و ۷۲ جودوکار در بخش بانوان از ۱۸ کشور طی امروز شنبه و فردا برگزار می شود.

گفتنی است، ایران با هفت نماینده در بخش پسران و چهار نماینده در بخش دختران در این تورنمنت حضور دارد. رامین احمد زاده جودوکار وزن ۶۶ کیلوگرم نماینده خراسان شمالی است که به این رقابت ها اعزام شده است.

لازم به ذکر است، امیر محمد طالبی در وزن ۵۵ کیلوگرم دیگر نماینده خراسان شمالی در این رقابت ها بود که در لحظات آخر به دلایل نامشخص از لیست اعزام خط خورد و نتوانست در این رقابت ها حضور یابد.

همچنین رقابت های جوانان نیز از دوشنبه هفتم مرداد ماه امسال آغاز و در این رده قاسم باغچقی جودوکار وزن ۹۰ کیلوگرم و علی وحید بریمانلو جودوکار وزن ۶۶ کیلو از خراسان شمالی حضور دارند.

انتهای پیام/

سخن رئیس فدراسیون

سخن روز

  • حلول ماه شعبان مبارک باد

پربازدیدترین اخبار

برنامه های پیش روی داخلی

برنامه های پیش روی خارجی